Газобалонне обладнання: плюси і мінуси
З щорічним зростанням цін на бензин, багато водіїв встають перед фактом, як заощадити на паливі. Хтось купує більш економічну нову машину, хтось ставить газобалонне обладнання на свій старий, але не менш улюблений автомобіль.
Газ замість бензину
Що змінюється в конструкції автомобіля при установці газобалонного обладнання (ГБО)? Майже нічого. Тільки в розрив паливної магістралі вставляється електромагнітний клапан для відключення подачі бензину. Решта штатні вузли і деталі змінам не піддаються, газова апаратура є доповненням, яке можна в будь-який момент демонтувати та викинути. Після установки ГБО автомобіль зможе їздити на двох видах палива - газі і бензині.
Які плюси у газового палива в порівнянні з бензином?
Не тільки ціна, через яку зазвичай ГБО встановлюється:
- При роботі на газі не буває детонації (октанове число більше 100),
- Циліндро-поршнева група двигуна служить більше (газ не змиває масло зі стінок циліндрів і краще перемішується з повітрям, що сприяє більш рівномірному згорянню),
- Масло можна міняти рідше, оскільки воно повільніше втрачає свої властивості,
- Набагато менше утворюється нагару,
- Менш шкідливий вихлоп.
А мінуси? Вони мізерні:
- Необхідність час від часу зливати конденсат з редуктора,
- Балон в багажнику займає місце, є тороїдальні балони, що встановлюються в нішу запаски
- Автомобіль з ГБО на 20-40 кг важчий,
- Черги на заправках.
Як влаштовано і працює ГБО?
Набагато простіше, ніж бензинова система харчування. Газ зберігається в герметичному балоні, встановленому в багажнику. Пристрій, аналогічне бензонасосу відсутній через непотрібність, газ під тиском надходить у редуктор. Редуктор підігрівається охолоджувальною рідиною з системи охолодження, в ньому газ випаровується і вже в газоподібному вигляді (так звана парова фаза) йде в змішувач через дозатор. Змішувач - це така залізяка хитрої форми, що встановлюється перед дросельними заслінками і, як випливає з назви, займається перемішуванням газу з повітрям, тобто, приготуванням робочої суміші або сумішоутворенням. Дозатор - регулювальний пристрій. Перед редуктором стоїть електромагнітний клапан для відключення подачі газу. Перемикач газ-бензин виводиться в салон, зазвичай ставиться на штатне місце і фіксується в трьох положеннях "газ", "бензин" і "нічого", перекриваючи один або два клапана. При вимкненому запаленні обидва клапани закриті. Деякі системи вимикають подачу газу, якщо пропала іскра.
Як правильно експлуатувати автомобіль на газі?
Заводитися треба на бензині. Двигун заведеться і на газі, але мембрани редуктора вийдуть з ладу швидше. Перемикатися на газ найпростіше на ходу за такою схемою: на ділянці дороги без світлофорів, пробок і перебігають дорогу собак переводите перемикач у нейтральне положення, чекаєте, коли виробиться бензин з поплавкової камери карбюратора і двигун спробує стихнути, перемикаєтеся в положення "газ". Перед нічною або просто тривалою стоянкою перейдіть на бензин, використовуючи той же алгоритм. Періодично (раз на два-три заправки, що відповідає приблизно 1000 км пробігу) зливайте конденсат з редуктора. Операція проста і полягає в відверненні гайки / гвинта / інший який-небудь штучки з наступним загортанням її назад після зливу. Де саме на вашому редукторі знаходиться штучка / гвинт / гайка, з'ясуйте у установників, у них же запитаєте, як регулювати систему.